Kysymykset ja vastaukset

Täältä löydät vastaukset yleisiin tilaukseen liittyviin kysymyksiin. On mahdollista, että joissakin tapauksissa joudut ottamaan yhteyttä suoraan lehden kustantajaan. Tältä sivulta löydät kaikki tarvitsemasi yhteystiedot.

Miksi sain Klarnalta 0 € laskun?

Jos olette saaneet Klarna-laskun, jossa on ilmoitettu laskun summaksi 0 €, voitte jättää laskun huomiotta. Olette saaneet laskun koska kaikki tilaukset käsitellään Klarna Checkoutin kautta. Jotkut kustantajat haluavat kuitenkin hoitaa laskutuksen itse jälkeenpäin ja tilaus maksetaan heille. Teidän ei toisin sanottuna tule maksaa mitään Klarnalle tai meille ja tämän vuoksi saamassasi Klarna-laskussa lukee 0 euroa. Tilauksen maksajaksi ilmoitettu henkilö tulee saamaan laskun suoraan lehden kustantajalta. Lasku lähetetään kustantajalta yleensä muutaman viikon sisällä tilauksen teosta. Pahoittelemme hämmennystä ja voit aina kääntyä puoleemme uudestaan epäselvyyksissä. Laskutukseen ja lehden ilmestymiseen liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä myös suoraan lehden kustantajaan, joka vastaa molemmista. Heidän yhteystietonsa löytyy tilausvahvistuksesta. Klarnan puhelinnumero on 09–42599771, mutta 0 € lasku ei siis vaadi toimeinpiteitä.

Milloin joululahjatilaus alkaa?

Joululahjatilaukset alkavat vasta jouluaaton jälkeen. Joululahjatilaukset alkavat yleensä vuoden ensimmäisestä tai toisesta numerosta (nro 1 tai 2) riippuen lehden julkaisuaikataulusta. On todennäköistä, ettei tilaus ehdi vuoden ensimmäiseen numeroon, mikäli lehden numero 1 ilmestyy pian uuden vuoden jälkeen. Lisäksi mikäli tilaus tehdään alle 2 viikkoa ennen seuraavan numeron ilmestymistä tilaus ei välttämättä ehdi alkaa seuraavaksi ilmestyvästä numerosta. Jouluna aloitusajat saattavat olla kustantajilla vielä tavallista pidemmät suurista tilausmääristä, pyhäpäivistä sekä lehtien painoaikataulujen takia. Huomioithan, että ulkomaalaisten lehtien tilausten alkaminen voi kestää jopa 6–17 viikkoa (poikkeus venäläiset lehtitilaukset, n. 2–3 viikkoa). Myös kotimaisilla kustantajilla saattaa olla joulun jälkeen ruuhkaa. Useimpien lehtien julkaisuaikataulut löydät lehden tuotesivulta. Jos haluat jotakin konkreettista pukinkonttiin, kannattaa luoda onnittelukortti tai ostaa irtonumero kaupasta. Tarkkaa joululahjatilauksen alkamispäivää voi tiedustella suoraan kustantajalta aikaisintaan jouluaaton jälkeen.

Mihin kohtaan kirjoitan alennuskoodin?

Alennuskoodi syötetään kassalla alennuskoodikenttään.

Miten peruutan tilaukseni?

Lehden kustantaja vastaa lehden jakelusta ja jatkokausien laskutuksesta. Meillä ei ole pääsyä kustantajien järjestelmiin ja tämän vuoksi kestotilauksen peruutus tulee tehdä lehden kustantajalle. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta, sivustoltamme ja itse lehdestä. Määräaikaisia tilauksia ei tarvitse erikseen perua, vaan ne päättyvät automaattisesti tarjouskauden loppuun. 

Lehteni tulee väärään osoitteeseen, keneen voin ottaa yhteyttä?

Etsi lehtesi listalta ja ota yhteyttä kustantajaan.

Miten teen osoitteenmuutoksen?

Osoitteenmuutokset tehdään aina kustantajan kautta. Etsi lehtesi tältä listalta ja ota yhteyttä kustantajaan saadaksesi lisätietoja.

Pitääkö minun maksaa heti?

Klarna vaihtoehdot 
1. Maksa myöhemmin. 
-Maksa 14 päivän sisällä 0 €. 
-Maksa myöhemmin alk. 4,99 € 
-Joustava erämaksu 

2. Pankki- tai luottokortti 

3. Verkkopankkimaksu 

4. MobilePay

Kustantajalasku 
Kaikki tilaukset pois lukien Sanoman lehdet voi maksaa Klarnalla. Kestotilauksen ensimmäinen maksu suoritetaan Klarnalle. Seuraavasta jaksosta lehden maksajan saa laskun postitse kustantajalta  Paperilaskusta saatetaan veloittaa paperilaskutuslisä. Voit tilata kuluttoman e-laskun verkkopankistasi tai vaihtaa laskutustapaa ottamalla yhteyttä lehden kustantajaan. 

Milloin ensimmäinen lehti toimitetaan?

Lähetämme sivustollamme tehdyt tilaukset eteenpäin lehtien kustantajille, joka vastaa lehden jakelusta. Lähetämme tilauksen eteenpäin kustantajalle tilauspäivää seuraavana arkipäivänä. Sen jälkeen, kun olemme lähettäneet tilaukset eteenpäin meillä ei ole enää pääsyä tilauksen tietoihin ja emme sen vuoksi saa tietoomme tilauksen tarkkaa alkamispäivää. Lehtitilaus alkaa aina aikaisintaan seuraavasta ilmestyvästä numerosta. Kotimaiset lehtitilaukset alkavat yleensä 2–4 viikkoa tilauksesta, ruotsalaiset 2–6 viikkoa tilauksesta ja muut ulkomaiset 4kk tilauksesta julkaisuaikataulusta riippuen.

Miten teen tilauksen Lehtitukku.fi:ssä?

Voit tehdä tilauksen sivustomme kautta. Käytämme Klarnan kassaa, joka vaatii asiakkaan tunnistautumisen, joten asiakkaan tulee tehdä tilaus itse ja me emme voi valitettavasti ottaa tilauksia vastaan puhelimitse tai sähköpostilla, mutta asiakaspalvelumme ohjeistaa mielellään eri tilausvaiheissa.

Minulla on kysymys tilaukseni liittyen jonka olen tehnyt lahjakortilla?

Jos olet tehnyt tilauksen lahjakortilla otat yhteyttä Letitukun asiakaspalveluun niin me autamme sinua. Osoite on asiakaspalvelu@lehtitukku.fi

Olen saanut väärän lehden, keneen voin ottaa yhteyttä?

Etsi lehtesi tältä listalta ja ota yhteyttä kustantajaan.

HUOM: Jos olet tehnyt tilauksen lahjakortilla ja sinulla on kysymyksiä siihen liittyen otathan yhteyttä Lehtitukun asiakaspalveluun. Osoite on asiakaspalvelu@lehtitukku.fi

Haluan lisätietoja lahjakortista?

Klikkaa tästä siirtyäksesi lahjakortin lisätietoihin! Täältä löydät kaiken tiedon koottuna.

Minulla on lahjakortti, kuinka käytän sitä?

LehtiTukun lahjakortin käyttö on yksinkertaista. Valitset kuten tavallisesti tilauksen laajasta valikoimastamme ja klikkaat ”Osta” tai ”Anna lahjaksi”. Maksusivulla annat lahjakorttikoodisi. Jos lahjakortin arvo on pienempi kuin tilauksen arvo, maksat erotuksen DIBS-korttimaksulla. Lue lisää kuinka käytät lahjakorttia täältä.

Voinko luoda onnittelukortin teidän kautta?

Kyllä voitte helposti luoda hienon onnittelukortin samalla kun teette tilausta. Kun olette tehnyt tilauksen painakaa ”Luo onnittelukortti” painiketta ja tehkää oma kortti minkä voitte itse tulostaa, tallentaa (PDF) tai lähettää sähköpostina.

Jos haluatte luoda onnittelukortin jälkikäteen niin löydätte linkin tilausvahvistus sähköpostista jonka olette saanut kun teitte tilauksen. Painakaa linkkiä niin pääsette onnittelukortti työkaluun.

Jos teillä on kysymyksiä voitte ottaa meihin yhteyttä osoitteesta asiakaspalvelu@lehtitukku.fi

Voinko tehdä tilauksen ulkomaille?

Valitettavasti Lehtitukku.fi:n kautta ei voi tehdä tilauksia ulkomaille tällä hetkellä.

Voinko ostaa irtonumeroita Lehtitukku.fi:n kautta?

Valitettavasti irtonumeroiden ostaminen Lehtitukku.fi:stä ei ole mahdollista. Tarjoamme kuitenkin mahdollisuuden tehdä lyhytaikainen tilaus, jotta voit kokeilla palveluamme.

En löydä vastausta kysymykseeni, kuinka otan yhteyttä teihin?

Jos sinulla on kysymys johon et löydä vastausta FAQ:stamme, olet tervetullut ottamaan yhteyden asiakaspalvelumma e-postiosoitteeseen asiakaspalvelu@lehtitukku.fi. Jotta voisimme tarjota nopean ja joustavan palvelun sinulle, tarjoamme nykytilanteessa ainoastaan tuen e-postin kautta. Asiakaspalvelumme on avoinna arkipäivinä ja saat vastauksen 24 tunnin sisällä sen jälkeen kun olet lähettänyt kysymyksesi.

Jos en saa palkkiotani, minne otan yhteyttä?

Yksinkertaisin ja nopein tapa on se, että otat yhteyden suoraan kustantajaan, joka hoitaa lehtesi jakelun. Yhteystiedot löydät tästä​.

LehtiTukku toimii näin

Tilaat lehtitilauksen
Toimitamme tilauksesi lehden kustantajalle
Kustantamo toimittaa lehden sinulle